Wednesday, February 17, 2010

camne klu susah nak tidur mlm?

tidur adalah antara nikmat dunia yg paling best sekali. sape yg tak suka tidur? hehhe.. tp kdg2 korang mesti ada masalah nak tidur mlm kan? kalau jd kat aku, ini antara benda2 yg aku buat..

1. tukar bantal - kdg2 tak boleh tidur ni sebab bantal yg digunakan tu tak selesa. terlampau keras ke, terlampau lembik ke. terpulang lah pd selera masing2. aku suka bantal yg tak berapa keras sgt, tp jgn lembik sgt. pastu kalau dpt bantal utk peluk, lg la best. tp bila blk kg, bantal2 pun kena catu, terpaksa tidur dgn satu bantal jek. kalau nak lebih, bwk sendiri dr rumah.. :D

2. mandi - kdg2 tuh tak bleh tidur sbb cuaca panas sgt mcm sekarang nih. panas jek setiap hari. hujan pun tidak. jadinya, mandilah dulu sblm tidur. biar rasa segar dan wangi, barulah selesa nak tidur..

3. pasang dvd cerita yg bosan sekali - kdg2 kalau dh susah sgt nak tidur, aku pasang dvd movie yg bosan, yg pelakon dia dok berckp jek, yg meleret2. confirm aku akan tertidur punya!

4. makan - jgn tidur time lapar. mmg susah nak tidur punya. kalau lapar, baiklah gi alas perut. kalau dpt mkn nasi lagilah nikmat. lps makan nasi, confirm terbungkang punya. hahaha..

5. lupakan masalah - aku selalu mcm ni. kalau ada problem ke, atau esok ada presentation ke, mesti susah nak tidur sbb rasa nervous jek. ha yg ini aku tatau nak buat mcm mana. aku pun still mencarik solution mcm mana nak lupakan masalah. hehhe..

selalunya aku kalau tak dpt tidur pun, lambat laun mata ni akan lelap jugak. tp kalau yg no 5 tu, mmg susah la sgt nak tidur nya. kdg2 sampai ke pukul 4-5 pagi baru aku tertidur sbb mata dh penat sgt.

aku ada kwn yg senang sgt nak tidur. jeles betul aku dgn dia. pastu aku memang jenis kuat tidur. dia pulak kdg2 tidur 4-5 jam pun dh cukup. sbb tidur dia tuh berkualiti. pg esok bgn, dah segar bugar. yg aku nih.. kdg2 7-8 jam pun tak cukup!! agaggagagga..

2 comments:

AJ said...

susah nak tidur malam?pi merayau di uptown...hik3

DeeDee said...

hehe.. lame tak gi uptown.. wujud lg ke uptown kt tmn tun? uptown danau kota tak penah pegi pulak..