Monday, April 5, 2010

My Favourite Sport

since ramai yg join contest nuffnang ni, aku pun nak try la jugak. tiba2 mlm ni dpt mood utk mengarang.. ;)

kalau tanya favourite sport aku, aku kena pikir jap. aku bukanlah kaki sport sgt. dulu time kat sekolah pun participate hari sukan sekolah je (itupun tak menang!). other than that, jadi cheerleader jeklah kt kwn2. hehe tp dulu aku gila main basketball kejap. badan kecik, tp ada hati main basketball. bila main basketball, senang je pihak lawan nak kalahkan aku sbb diaorg sume tinggi2 & besar2. huhu...

to be frank, dulu aku tak penah pun tau adidas ada byk body care products. selama ni aku ingat adidas ni jual kasut, baju & sewaktu dgnnya. rupanya, siap ada cleaner & syampu rambut lg.. body spray & deodorant pun ada jugak. yg latest ialah adidas action 3. produk ni sesuai dipakai ketika bersukan sbb jenis yg menyerap peluh dan takkan mengeluarkan bau yg tidak menyenangkan bila kita berpeluh. lg satu, produk nih 0% alcohol & anti-whitening. so takkan meninggalkan kesan pd kulit atau baju kita. ada byk jenis la ye, dr intensive, control, fresh etc2 bergantung kpd bau dan kita ni jenis yg berpeluh mcm mana.




dulu masa mula2 aku kenal bf aku, aku penah tanya dia perfume apa dia pakai. sbb everytime jumpa dia, mesti bau wangi. siapa tak suka lelaki bau busuk kan? :p then masa kitaorg kat watson's, dia tunjuklah 'perfume' yg dia pakai tu. rupanya body spray adidas action 3 yg jenis fresh punya. walaupun sebenarnya target produk nih utk dipakai masa bersukan, dia pakai je bila2 masa sbb dia suka dgn baunya yg fresh sepanjang hari. harga pun tak mahal. siap perli lg harga perfume aku mahal sgt nak dibandingkan dgn harga spray ni. huhu..

haritu kitaorg pegi jln TAR utk shopping brg hantaran kahwin. dr pg2 sampai lewat ptg kitaorg tawaf jln TAR tu. walaupun dh berpeluh2 bagai sbb jalan non-stop, aku perasan bf aku nih still berbau wangi & fresh lg. kiranya takdekla mengganggu ketenteraman hidung aku. haha.. since sekarang ni kitaorg dua malas gila nak bersukan, shopping tu kira mcm sukan lah jugak kan? perlukan stamina yg tinggi, byk bergerak, kalori terbakar, lps shopping pun tetap rasa penat & berpeluh2 mcm org bersukan. just lps shopping, kitaorg jd sedih sikit sbb duit dh byk habis. hahaha..

so sekarang aku dah ada favourite sport yg baru, iaitu shopping bersama bf aku. sbb yg paling utama, aku takyah nak rasa risau bau badan dia jd busuk & masam sbb berpeluh kuat sgt. okay la tu kan? bolehla shopping selalu dgn dia.. :p

oh ya, byk info psl project alpha s2 yg boleh kita dpt dgn jd fan project alpha dkt fb nih. pastu byk contest & peluang utk participate acara2 diaorg nih. kalau nk jd fans, boleh jek klik kat badge kt bwh nih. senang gitu...


Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.

No comments: